Αεί Παίζειν... Ψηφιακά!
1. Τίτλος προγράμματος/Γενικό θέμα: Παιδί και Παιχνίδι
2. Επιμέρους θέματα
3. Κριτήρια επιλογής του θέματος - Σκοπός :
Η ανάγκη να διερευνηθούν οι στάσεις των σημερινών μαθητών απέναντι στο παραδοσιακό παιχνίδι, να αναδειχθεί, αφενός, η σχέση τους (των παιδιών) με τις συσκευές αναπαραγωγής (κονσόλες, παιχνιδομηχανές) και, αφετέρου, οι ιδιαίτερες συνήθειες και συμπεριφορές απέναντί τους. Η μετάβαση των παιδιών από παίκτες – χρήστες του λογισμικού σε σχεδιαστές. Η διαθεματική προσέγγιση της ύλης της τάξης μέσα από πρωτότυπες και πρωτοποριακές δραστηριότητες για τους μαθητές.
4. Διάρκεια & χρόνος έναρξης του Προγράμματος:
Δεκέμβριος 2013 με Μάιο 2014
5. Δραστηριότητες - Δράσεις και ο στόχος που εξυπηρετούν:
2. Επιμέρους θέματα
- Στάσεις των σημερινών παιδιών απέναντι στο παραδοσιακό – συμβατικό παιχνίδι.
- Στάσεις των σημερινών παιδιών απέναντι στο ψηφιακό παιχνίδι.
- Σχεδιασμός και ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης.
- Παιχνίδια όλων των κατηγοριών που συμβάλλουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και την απόκτηση γνώσεων.
- Πρωτόκολλο επιθυμητής στάσης απέναντι στα ψηφιακά παιχνίδια και υγιών συμπεριφορών κατά την ενασχόληση με αυτά.
- Δεξιότητες που αναπτύσσουν – αξιοποιούν οι μαθητές κατά τη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης ψηφιακού παιχνιδιού.
3. Κριτήρια επιλογής του θέματος - Σκοπός :
Η ανάγκη να διερευνηθούν οι στάσεις των σημερινών μαθητών απέναντι στο παραδοσιακό παιχνίδι, να αναδειχθεί, αφενός, η σχέση τους (των παιδιών) με τις συσκευές αναπαραγωγής (κονσόλες, παιχνιδομηχανές) και, αφετέρου, οι ιδιαίτερες συνήθειες και συμπεριφορές απέναντί τους. Η μετάβαση των παιδιών από παίκτες – χρήστες του λογισμικού σε σχεδιαστές. Η διαθεματική προσέγγιση της ύλης της τάξης μέσα από πρωτότυπες και πρωτοποριακές δραστηριότητες για τους μαθητές.
4. Διάρκεια & χρόνος έναρξης του Προγράμματος:
Δεκέμβριος 2013 με Μάιο 2014
5. Δραστηριότητες - Δράσεις και ο στόχος που εξυπηρετούν:
- Κατασκευή ερωτηματολογίων για έρευνα στο σχολείο σχετικά με τις στάσεις των μαθητών απέναντι στο παιχνίδι κάθε τύπου
- Παρουσίαση και γνωριμία με αγαπημένα παιχνίδια, «συμβατικά» και ψηφιακά.
- Διεξαγωγή μαθημάτων (Ιστορία, Γεωγραφία, Ξένες Γλώσσες, ΤΠΕ, Μαθηματικά κ.α.) με τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών ως υποστηρικτικό – εποπτικό υλικό.
- Κατάρτιση πρωτοκόλλου «σωστής» - επιθυμητής συμπεριφοράς κατά την ενασχόληση με τα ψηφιακά παιχνίδια.
- Σχεδιασμός ψηφιακού παιχνιδιού στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης. Παραγωγή του «εγχειριδίου σχεδιασμού» και του περιεχομένου.
- Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού με τη χρήση κατάλληλων πακέτων λογισμικού.
- Έρευνα για την αξία και τη σημασία του παιχνιδιού για τον άνθρωπο και τον πολιτισμό του.
Σχέδια ΔράσηςΕνδεικτικά σχέδια δράσης που πραγματοποιή-θηκαν στα πλαίσια του Project έχουν να κάνουν με την Ημέρα Διαπραγμάτευσης, όπου γίνεται συνοπτική παρουσίαση των δράσεων από τους μαθητές, σχεδιασμό λογότυπου και παρουσίαση - ενημέρωση - συζήτηση με ειδικό επαγγελματία που επισκέφτηκε το σχολείο.
|
|
Κυνήγι ΘησαυρούΤα ψηφιακά παιχνίδια τύπου Memory που φτιάχθηκαν για τη δράση "Κυνήγι Θησαυρού" στα πλαίσια του αποκριάτικου πάρτι του σχολείου.
|
|
Παιχνίδι ΕπίδειξηςΤην ημέρα του 2ου Φεστιβάλ Αειφορίας, οι γονείς είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους σε ένα απλό ψηφιακό παιχνίδι που κατασκευάστηκε από τους μαθητές με χρήση του software "3D Gamemaker".
|
|
Demonstration LevelΜε τη χρήση του software "Mission Maker" αποτυπώθηκε ψηφιακά ένα επίπεδο που σχεδιάστηκε από τη μαθήτρια Αγγελική Σπανού-Καπαντώνη.
*Σημ.: για την αναπαραγωγή του αρχείου είναι απαραίτητη η δωρεάν εφαρμογή Mission Player.
|
|