Περιπέτειας (Adventure)
Παρόλο που ο όρος «παιχνίδια περιπέτειας» αποτελεί ακριβή μετάφραση του αγγλικού “adventure games”, εντούτοις δε θεωρούμε πως γίνεται απόδοση του ιδιαίτερου χαρακτήρα αυτού του είδους παιχνιδιών με τη χρήση του συγκεκριμένου όρου. Οι ρυθμοί που κυλάει το παιχνίδι, αλλά και εκείνοι του χρήστη, είναι πιο χαλαροί από τα παιχνίδια δράσης και πολλές φορές από όσο ο όρος «περιπέτεια» δηλώνει.
Τα παιχνίδια περιπέτειας βασίζονται κατά κύριο λόγο στο πλούσιο και εμπνευσμένο σενάριο, σε ολοκληρωμένες ιστορίες οι οποίες εξελίσσονται καθώς το παιχνίδι διαδραματίζεται στην οθόνη του υπολογιστή ή της τηλεόρασης. Αντλούν τα θέματά τους από πολλές κατευθύνσεις: από τη μυθολογία (ελληνική και παγκόσμια), την ιστορία, την επιστημονική και όχι μόνο φαντασία, την καθημερινή ζωή, από θρύλους, θρησκείες, δεισιδαιμονίες, προλήψεις κ.λπ.
Είναι συνήθως προοπτικής τρίτου προσώπου, αλλά υπάρχουν και παιχνίδια προοπτικής πρώτου προσώπου (ο χρήστης βλέπει μέσα από τα μάτια του ήρωα) ή εναλλασσόμενης οπτικής.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να κατανοήσει ο χρήστης την υπόθεση που διαδραματίζεται μπροστά του και να οδηγήσει τον ήρωα ή τους ήρωες (ανάλογα) προς την ολοκλήρωση του σεναρίου συγκεντρώνοντας και συνδυάζοντας αντικείμενα, λύνοντας γρίφους, συνομιλώντας με άλλους χαρακτήρες που συναντά στο παιχνίδι και – σπανιότατα – εμπλεκόμενος σε μάχες.
Τα παιχνίδια περιπέτειας έχουν χαρακτηριστεί από πολλούς μικρές διαδραστικές ταινίες όπου ο θεατής – παίκτης έχει τον πρώτο λόγο στην προώθηση της δράσης και η εμπορική τους επιτυχία βασίζεται κυρίως στην ποιότητα του σεναρίου και της αφήγησης
-------------------------------------------------------
Action Adventure[1]:
[1] Παιχνίδια δράσης και περιπέτειας (action adventure): Αποτελούν μεικτό είδος των παιχνιδιών δράσης και των παιχνιδιών περιπέτειας και συνδυάζουν στοιχεία και από τα δύο είδη, όπως το πλούσιο σεναριακό υπόβαθρο, την επίλυση γρίφων, τη συνομιλία με άλλους χαρακτήρες, τη χρήση αντικειμένων, μάχες με αντιπάλους κ.ά.
Τα παιχνίδια περιπέτειας βασίζονται κατά κύριο λόγο στο πλούσιο και εμπνευσμένο σενάριο, σε ολοκληρωμένες ιστορίες οι οποίες εξελίσσονται καθώς το παιχνίδι διαδραματίζεται στην οθόνη του υπολογιστή ή της τηλεόρασης. Αντλούν τα θέματά τους από πολλές κατευθύνσεις: από τη μυθολογία (ελληνική και παγκόσμια), την ιστορία, την επιστημονική και όχι μόνο φαντασία, την καθημερινή ζωή, από θρύλους, θρησκείες, δεισιδαιμονίες, προλήψεις κ.λπ.
Είναι συνήθως προοπτικής τρίτου προσώπου, αλλά υπάρχουν και παιχνίδια προοπτικής πρώτου προσώπου (ο χρήστης βλέπει μέσα από τα μάτια του ήρωα) ή εναλλασσόμενης οπτικής.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να κατανοήσει ο χρήστης την υπόθεση που διαδραματίζεται μπροστά του και να οδηγήσει τον ήρωα ή τους ήρωες (ανάλογα) προς την ολοκλήρωση του σεναρίου συγκεντρώνοντας και συνδυάζοντας αντικείμενα, λύνοντας γρίφους, συνομιλώντας με άλλους χαρακτήρες που συναντά στο παιχνίδι και – σπανιότατα – εμπλεκόμενος σε μάχες.
Τα παιχνίδια περιπέτειας έχουν χαρακτηριστεί από πολλούς μικρές διαδραστικές ταινίες όπου ο θεατής – παίκτης έχει τον πρώτο λόγο στην προώθηση της δράσης και η εμπορική τους επιτυχία βασίζεται κυρίως στην ποιότητα του σεναρίου και της αφήγησης
-------------------------------------------------------
Action Adventure[1]:
[1] Παιχνίδια δράσης και περιπέτειας (action adventure): Αποτελούν μεικτό είδος των παιχνιδιών δράσης και των παιχνιδιών περιπέτειας και συνδυάζουν στοιχεία και από τα δύο είδη, όπως το πλούσιο σεναριακό υπόβαθρο, την επίλυση γρίφων, τη συνομιλία με άλλους χαρακτήρες, τη χρήση αντικειμένων, μάχες με αντιπάλους κ.ά.