Τα ψηφιακά παιχνίδια ως συμβολικό δράμα
Η Murray (1997) στο βιβλίο της “Hamlet on a Holodeck” δίνει στους υπολογιστές και στα ψηφιακά παιχνίδια μια νέα διάσταση: τα βαφτίζει ως τα νέα μέσα για την αφήγηση.
Ειδικά για τα παιχνίδια, ξεκινά μία διαδρομή από το «απλό», καθημερινό παιχνίδι και διερευνά τη σχέση του με την αφήγηση και κατ’ επέκταση με τη δραματουργία. Αναφέρει ότι το παιχνίδι είναι ένα είδος αφηρημένης αφήγησης που αναπαριστά την κοινή εμπειρία, αλλά τη συμπυκνώνει με σκοπό να εντείνει το ενδιαφέρον. Με άλλα λόγια κάθε παιχνίδι (ψηφιακό ή όχι) μπορούμε να το βιώσουμε ως συμβολική δράση.
Ανεξάρτητα από το περιεχόμενο αυτού καθαυτού του παιχνιδιού και του ρόλου που καλούμαστε να παίξουμε σε αυτό, είμαστε πάντα, σύμφωνα με τη Murray, οι πρωταγωνιστές της συμβολικής δράσης[1].
Αφηγηματικές λειτουργίες Ψηφιακών Παιχνιδιών
-----------------------------------------------------------
[1] Τα περιεχόμενα της συμβολικής δράσης σύμφωνα με τη Murray είναι παρόμοια με τις αφηγηματικές λειτουργίες του Propp: συνάντηση με έναν συγκεχυμένο κόσμο και απόπειρα να τον καθορίσουμε, συνάντηση με έναν κόσμο σε κομμάτια και συναρμολόγησή του σε ένα ενιαίο όλο, ανάληψη ρίσκου και επιβράβευση για το θάρρος μας, αντιμετώπιση με δύσκολο ανταγωνιστή και θριαμβευτική νίκη μας εναντίον του, αντιμετώπιση μιας απαιτητικής δοκιμασίας τεχνικής ή στρατηγικής και επιτυχία σε αυτή, εκκίνηση με μικρή ποσότητα από ένα πολύτιμο αγαθό και τερματισμός με μεγάλη ποσότητα (ή το αντίστροφο), πρόκληση από έναν κόσμο με διαρκή απρόβλεπτα επείγοντα γεγονότα και εξασφάλιση επιβίωσης.
Ειδικά για τα παιχνίδια, ξεκινά μία διαδρομή από το «απλό», καθημερινό παιχνίδι και διερευνά τη σχέση του με την αφήγηση και κατ’ επέκταση με τη δραματουργία. Αναφέρει ότι το παιχνίδι είναι ένα είδος αφηρημένης αφήγησης που αναπαριστά την κοινή εμπειρία, αλλά τη συμπυκνώνει με σκοπό να εντείνει το ενδιαφέρον. Με άλλα λόγια κάθε παιχνίδι (ψηφιακό ή όχι) μπορούμε να το βιώσουμε ως συμβολική δράση.
Ανεξάρτητα από το περιεχόμενο αυτού καθαυτού του παιχνιδιού και του ρόλου που καλούμαστε να παίξουμε σε αυτό, είμαστε πάντα, σύμφωνα με τη Murray, οι πρωταγωνιστές της συμβολικής δράσης[1].
Αφηγηματικές λειτουργίες Ψηφιακών Παιχνιδιών
-----------------------------------------------------------
[1] Τα περιεχόμενα της συμβολικής δράσης σύμφωνα με τη Murray είναι παρόμοια με τις αφηγηματικές λειτουργίες του Propp: συνάντηση με έναν συγκεχυμένο κόσμο και απόπειρα να τον καθορίσουμε, συνάντηση με έναν κόσμο σε κομμάτια και συναρμολόγησή του σε ένα ενιαίο όλο, ανάληψη ρίσκου και επιβράβευση για το θάρρος μας, αντιμετώπιση με δύσκολο ανταγωνιστή και θριαμβευτική νίκη μας εναντίον του, αντιμετώπιση μιας απαιτητικής δοκιμασίας τεχνικής ή στρατηγικής και επιτυχία σε αυτή, εκκίνηση με μικρή ποσότητα από ένα πολύτιμο αγαθό και τερματισμός με μεγάλη ποσότητα (ή το αντίστροφο), πρόκληση από έναν κόσμο με διαρκή απρόβλεπτα επείγοντα γεγονότα και εξασφάλιση επιβίωσης.