Digitalgames.edu.gr
Επικοινωνία:
  • Αρχική
  • Ψηφιακά Παιχνίδια
    • Ορισμός
    • Χρονολόγιο
    • Χαρακτηριστικά
    • Κατηγορίες >
      • Δράσης (Action)
      • Στρατηγικής (Strategy)
      • Προσομοίωσης (Simulation)
      • Ανοικτής αρχιτεκτονικής (Open world / Sandbox)
      • Ρόλων (Role Playing Games - RPG)
      • Περιπέτειας (Adventure)
      • Άλλου τύπου (Other)
      • Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
    • Προστιθέμενη Αξία >
      • Η παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού
      • Η παιδαγωγική αξία του Ψηφιακού Παιχνιδιού
      • Γνωστικά Αποτελέσματα
      • Κοινωνική Συμπεριφορά
      • Ψυχοσυναισθηματικά Αποτελέσματα
      • Θεραπευτικά Αποτελέσματα
    • Πολιτισμικό Φαινόμενο
    • Κοινωνικό Φαινόμενο
    • Αισθητικό Φαινόμενο
  • Σχεδιασμός Ψηφιακών Παιχνιδιών
    • Σχεδιασμός & Ανάπτυξη / GDD
    • Διαγράμματα Ροής
    • Προεκτάσεις για την Α΄ βάθμια Εκπαίδευση
  • Ψηφιακά Παιχνίδια στην τάξη
    • Εκπαιδευτική Αξιοποίηση
    • Η Διεθνής Εμπειρία
    • Η Ελληνική Εμπειρία
    • Αξιολόγηση
  • Εκπαιδευτικά Προγράμματα
    • Η Ναυμαχία της Σαλαμίνας
    • Σεμινάριο στην Κάρυστο
    • Το Χαμένο Νησί
    • Αεί Παίζειν... Ψηφιακά
    • Teachers4Europe
    • :/Coding from the Start_
  • Ψηφιακή Αφήγηση
    • Αφηγηματικές λειτουργίες των ψηφιακών παιχνι&delt
  • Συστήματα Διαβάθμισης
    • PEGI
    • ESRB
  • Blog
  • Συνδέσεις
  • Βιβλιογραφία
  • Βιογραφικό
  • Επικοινωνία

Τα ψηφιακά παιχνίδια ως συμβολικό δράμα

Η Murray (1997) στο βιβλίο της “Hamlet on a Holodeck” δίνει στους υπολογιστές και στα ψηφιακά παιχνίδια μια νέα διάσταση: τα βαφτίζει ως τα νέα μέσα για την αφήγηση.

Ειδικά για τα παιχνίδια, ξεκινά μία διαδρομή από το «απλό», καθημερινό παιχνίδι και διερευνά τη σχέση του με την αφήγηση και κατ’ επέκταση με τη δραματουργία. Αναφέρει ότι το παιχνίδι είναι ένα είδος αφηρημένης αφήγησης που αναπαριστά την κοινή εμπειρία, αλλά τη συμπυκνώνει με σκοπό να εντείνει το ενδιαφέρον. Με άλλα λόγια κάθε παιχνίδι (ψηφιακό ή όχι) μπορούμε να το βιώσουμε ως συμβολική δράση.

Ανεξάρτητα από το περιεχόμενο αυτού καθαυτού του παιχνιδιού και του ρόλου που καλούμαστε να παίξουμε σε αυτό, είμαστε πάντα, σύμφωνα με τη Murray, οι πρωταγωνιστές της συμβολικής δράσης[1].

Αφηγηματικές λειτουργίες Ψηφιακών Παιχνιδιών

-----------------------------------------------------------
[1] Τα περιεχόμενα της συμβολικής δράσης σύμφωνα με τη Murray είναι παρόμοια με τις αφηγηματικές λειτουργίες του Propp: συνάντηση με έναν συγκεχυμένο κόσμο και απόπειρα να τον καθορίσουμε, συνάντηση με έναν κόσμο σε κομμάτια και συναρμολόγησή του σε ένα ενιαίο όλο, ανάληψη ρίσκου και επιβράβευση για το θάρρος μας, αντιμετώπιση με δύσκολο ανταγωνιστή και θριαμβευτική νίκη μας εναντίον του, αντιμετώπιση μιας απαιτητικής δοκιμασίας τεχνικής ή στρατηγικής και επιτυχία σε αυτή, εκκίνηση με μικρή ποσότητα από ένα πολύτιμο αγαθό και τερματισμός με μεγάλη ποσότητα (ή το αντίστροφο), πρόκληση από έναν κόσμο με διαρκή απρόβλεπτα επείγοντα γεγονότα και εξασφάλιση επιβίωσης.
Home | About | Contact
© 2015 | 2020 Anastasios Kollias. All rights Reserved.
Picture
Proudly powered by Weebly