Απαιτούμενες δεξιότητες από την πλευρά του χρήστη
Όπως ακριβώς συμβαίνει με το «συμβατικό» παιχνίδι, τα ψηφιακά παιχνίδια απαιτούν από την πλευρά εκείνου ή εκείνων που συμμετέχουν συγκεκριμένες δεξιότητες. Οι δεξιότητες αυτές μπορούν να είναι πολλές φορές παρόμοιες με εκείνες που εμφανίζονται στο κλασικό παιχνίδι, συνηθέστερα όμως απαιτούνται ειδικές μορφές δεξιοτήτων ανάλογα με το είδος των ψηφιακών παιχνιδιών, όπως αυτά περιγράφονται στην αντίστοιχη παράγραφο.
Κατά αυτόν τον τρόπο, τα ψηφιακά παιχνίδια χρήζουν δεξιοτεχνίας και αντανακλαστικών, μνήμης, κριτικής σκέψης, ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων. Ωστόσο, τη φαντασία και την καλή διάθεση που απαιτούν πολλά παραδοσιακά παιχνίδια έχουν αντικαταστήσει η καλή γνώση λειτουργίας και χρήσης του υπολογιστή ή του μηχανήματος αναπαραγωγής, η ανάγκη αντιμετώπισης της μηχανής ως προέκτασης του ανθρώπινου σώματος και η υπερβολική απαιτούμενη ταχύτητα αντανακλαστικών.
Η βασικότερη των προϋποθέσεων για να σταθεί ο χρήστης ικανός να παίξει κάποιο ψηφιακό παιχνίδι είναι η καλή γνώση της μηχανής. Η εκμάθηση του τρόπου χειρισμού, ο οποίος είναι τις περισσότερες φορές απαιτητικός, προαπαιτεί καλή προηγούμενη γνώση των περιφερειακών συσκευών (χειριστηρίων) και του συστήματος όπου αναπαράγεται το παιχνίδι, ώστε αφενός να είναι σε θέση να εκκινήσει το παιχνίδι, αφετέρου να μπορέσει να παίξει και, τέλος, να αντιμετωπίσει τυχόν προβλήματα που πιθανότατα θα παρουσιαστούν κατά την εξέλιξη.
Αυτό επιτείνεται και από το γεγονός ότι η δράση έχει τις περισσότερες φορές χαρακτήρα κατακλυσμικό και τα υπερβολικά γρήγορα αντανακλαστικά του παίκτη θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα.
Το γεγονός αυτό δικαιολογεί τη συνεχή κατασκευή και παρουσίαση περιφερειακών συσκευών με εργονομικό σχεδιασμό, οι οποίες να επιτρέπουν την καλή τοποθέτηση των χεριών, κυρίως, του χρήστη, με σκοπό να διευκολύνουν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις αντιδράσεις του.
Επιπλέον, παρόλο που και το συμβατικό παιχνίδι διέπεται από κανόνες που εξασφαλίζουν την εύρυθμη διεξαγωγή του, το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός ψηφιακών παιχνιδιών χαρακτηρίζεται από προσπάθεια μεταφοράς πραγματικών ή ιστορικών καταστάσεων στην οθόνη του υπολογιστή ή της τηλεόρασης, ή ακόμα το γεγονός της ύπαρξης εκτενούς σεναριακού υπόβαθρου, υπαγορεύει στους χρήστες την προσεκτική και σε βάθος μελέτη των συνοδευτικών εγχειριδίων χρήσης, τα οποία συνήθως είναι πολύ μεγάλα σε έκταση.
Άμεσα συνδεδεμένη με αυτό είναι και η διαπίστωση, πως εξαιτίας των χαρακτηριστικών που μόλις προηγουμένως αναφέρθηκαν, δεν είναι λίγες οι φορές που απαιτούνται ικανότητες επίλυσης λογικών και μαθηματικών προβλημάτων προχωρημένου επιπέδου.
Κατά αυτόν τον τρόπο, τα ψηφιακά παιχνίδια χρήζουν δεξιοτεχνίας και αντανακλαστικών, μνήμης, κριτικής σκέψης, ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων. Ωστόσο, τη φαντασία και την καλή διάθεση που απαιτούν πολλά παραδοσιακά παιχνίδια έχουν αντικαταστήσει η καλή γνώση λειτουργίας και χρήσης του υπολογιστή ή του μηχανήματος αναπαραγωγής, η ανάγκη αντιμετώπισης της μηχανής ως προέκτασης του ανθρώπινου σώματος και η υπερβολική απαιτούμενη ταχύτητα αντανακλαστικών.
Η βασικότερη των προϋποθέσεων για να σταθεί ο χρήστης ικανός να παίξει κάποιο ψηφιακό παιχνίδι είναι η καλή γνώση της μηχανής. Η εκμάθηση του τρόπου χειρισμού, ο οποίος είναι τις περισσότερες φορές απαιτητικός, προαπαιτεί καλή προηγούμενη γνώση των περιφερειακών συσκευών (χειριστηρίων) και του συστήματος όπου αναπαράγεται το παιχνίδι, ώστε αφενός να είναι σε θέση να εκκινήσει το παιχνίδι, αφετέρου να μπορέσει να παίξει και, τέλος, να αντιμετωπίσει τυχόν προβλήματα που πιθανότατα θα παρουσιαστούν κατά την εξέλιξη.
Αυτό επιτείνεται και από το γεγονός ότι η δράση έχει τις περισσότερες φορές χαρακτήρα κατακλυσμικό και τα υπερβολικά γρήγορα αντανακλαστικά του παίκτη θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα.
Το γεγονός αυτό δικαιολογεί τη συνεχή κατασκευή και παρουσίαση περιφερειακών συσκευών με εργονομικό σχεδιασμό, οι οποίες να επιτρέπουν την καλή τοποθέτηση των χεριών, κυρίως, του χρήστη, με σκοπό να διευκολύνουν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις αντιδράσεις του.
Επιπλέον, παρόλο που και το συμβατικό παιχνίδι διέπεται από κανόνες που εξασφαλίζουν την εύρυθμη διεξαγωγή του, το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός ψηφιακών παιχνιδιών χαρακτηρίζεται από προσπάθεια μεταφοράς πραγματικών ή ιστορικών καταστάσεων στην οθόνη του υπολογιστή ή της τηλεόρασης, ή ακόμα το γεγονός της ύπαρξης εκτενούς σεναριακού υπόβαθρου, υπαγορεύει στους χρήστες την προσεκτική και σε βάθος μελέτη των συνοδευτικών εγχειριδίων χρήσης, τα οποία συνήθως είναι πολύ μεγάλα σε έκταση.
Άμεσα συνδεδεμένη με αυτό είναι και η διαπίστωση, πως εξαιτίας των χαρακτηριστικών που μόλις προηγουμένως αναφέρθηκαν, δεν είναι λίγες οι φορές που απαιτούνται ικανότητες επίλυσης λογικών και μαθηματικών προβλημάτων προχωρημένου επιπέδου.